Powered By Blogger

tisdag 15 januari 2013

Oväntad vänskap

Om jag säger att det är jag som kommit på idén till detta inlägg så ska ni inte lyssna på mig. Då är det en lögn. Om jag däremot säger att en nyfunnen vän gav mig inspiration att skriva detta så är både jag (och ni) inne på rätt bana.

Under nyårsnatten i Kokkola hände något fint. Eller egentligen flera fina saker, men det jag tar upp nu är kanske den mest anmärkningsvärda. Jag pratade helt enkelt med en bekant som jag visste namnet på, men inte mer än så. Vanligt småprat bara, inga konstigheter.

Efter några veckor skickade hon i chatten via Facebook och frågade hur jag mår efter allt som hänt efter breakupen. Totalt oväntat, men väldigt vänligt. Jag sade som det var, och efter en stund sade vi (eller rättare sagt skrev) hejdå åt varandra. Vad jag inte visste då var att detta skulle komma att bli basen i en orubblig vänskap.

Ett par dagar efter första chattkontakten så tog jag intiativet och skickade, och detta resulterade i en lång diskussion in på natten. Och i samma stil har det fortsatt. För en vecka sedan kände jag henne knappt, nu känner vi varann på både djupet och bredden. Vi pratar varenda kväll. Om allt. Litet som stort.

Tror att jag aldrig varit så öppen i en färsk vänskapsrelation. Har bara Gud att tacka för denna makalöst fina vän som alltid lyssnar. Oväntad vänskap är inte en myt. Det är jag som får dig att sitta uppe och missa bussen varje morgon. Det är du som alltid frågar hur jag mår. Du är knasig, konstig och allt möjligt annat, men en så otroligt skön person! Du som läser detta vet vem du är.

Tack Gud för vänner!

Dagens dos: Carcassonnesäsongen 2013 sparkade igång med en knapp men skön vinst, awesome!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar