Powered By Blogger

torsdag 13 december 2012

Det där med fönstershopping

Tyckte att det blev lite långrandigt att sitta inne i studielyan på 22 kvm hela första dagen av jullovet, så jag beslöt mig för att ta en tur till stan. Inte för att köpa något (trots att jag önskar att börsen skulle tillåta det) utan för att se mig omkring.

Vandrade så ut och in via de vanliga butikerna, men denna gång valde jag att bredda fältet... Mina damer och herrar: Jag besökte klädbutiker. Frivilligt! Skulle någon ha frågat mig om det i högstadiet skulle jag förmodligen ha tuppat av... Som jag minns det var det årets bottennapp då man var tvungen att gå med mamma i klädbutikerna. Förtvivlat omgiven av alla rockar, skjortor, byxben och butiksbiträden stod man då där och bara längtade bort.

Den tiden är förbi, till all lycka. Att köpa kläder är inte längre jämställt med en långsam, plågsam död.

Garderoben är faktiskt värd att satsa på, har jag sent omsider kommit underfund med. Men fortfarande: ju mer man ser, desto mer tycker man att man vill ha eller behöver. Finns i detta sammanhang inget ord som är mer till mitt förtret än fönstershopping. Nå, bara att vänta till mellandagsrean då...

Dagens lärdom: Klädbutiker är inte farliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar